c.p.sneijdersVandaag staat er een opmerkelijke column in Cobouw van Robin Wollenberg over de torenkraan machinisten van BAM. Vanaf hun torenhoge positie schieten deze heren de mooiste plaatjes, om ze vervolgens te twitteren. De machinisten zijn door hun tweets echte ambassadeurs van BAM geworden.

Robin Wollenberg is Social Media Manager bij . In zijn column in Cobouw schrijft hij vandaag: “Wanneer ik op een bouwplaats ben, kijk ik altijd even naar boven: Wat zou je vanaf die kraan kunnen zien? De machinist op de kraan moet toch het mooiste uitzicht hebben. Na een kort betoog op de BAM-machinistendag kwamen al snel de telefoons tevoorschijn en kreeg ik de mooiste plaatjes te zien. Sommigen zaten al op Twitter, maar waren weinig actief. Een enkeling leek het wel grappig en is toen gestart. We spraken wel af dat ik er voor hen ben als ze onheus zouden worden bejegend en dat ik hen coach daar waar nodig.

De torenkraan machinisten van BAM schieten de mooiste plaatjes, om ze vervolgens te twitteren. Klik om te Tweeten

Niet veel later stond één van de kraanmachinisten op de voorpagina van de Rotterdamse editie van het AD. Vele andere media volgden. Een prachtige exposure voor ons bedrijf. Maar, veel belangrijker, de mannen geven ons een inkijk in hun werk én wereld. In het begin hadden zij BAM als podium nodig om bereik te krijgen. Inmiddels scoren hun tweets geregeld vele malen beter dan die van BAM. In Utrecht smult RTV Utrecht van de updates uit het stationsgebied en deelt ze breed. Het publiek reageert hier heel positief op. ‘Mijn mannen op de kraan’ krijgen enorme waardering uit de stad.”

marcel.peters

 

Marco.van.Dulst
Wil je ook de mooiste foto’s van de torenkraan machinisten van BAM in je Twitter tijdlijn? Volg dan C.P. Sneijders, Marco Wijdeman, Geurt van Roekel, Marcel Peters, Marco Van Dulst, G.van den Dragt en Robin Wollenberg.